Administratiekantoor Haarlem, online zzp-boekhouder

Administratiekantoor Haarlem is een ervaren boekhouder die werkt via online boekhouden. De vaste all-in-prijs bedraag 80 euro exclusief btw per maand.  Persoonlijk contact vinden wij belangrijk, daarom heeft u een vast aanspreekpunt. Graag verwerken we elk kwartaal eerst de facturen en de bankafschriften. Daarna nemen we contact met u op. Stellen we vragen, geven we advies en tips en trucs om minder belasting te betalen. Administratiekantoor Haarlem ontvangt uw boekhouding graag per mail, wij lezen alles in en boeken de facturen en verzorgen de btw aangifte. Op het einde van het boekjaar stellen wij de balans samen en maken we de aangifte Inkomstenbelasting. Bel voor een gratis kennismaking 06-13936399. Dat kan bij ons op kantoor, bij u thuis of via Zoom of Skype. Administratiekantoor in Haarlem is zeven dagen per week open. Ook na 18.00 uur.

Onze Werkzaamheden

  • Verwerken facturen en bankafschriften in software.
  • Opmaken en samenstellen van de winst- en verliesrekening,
  • Elk kwartaal Btw-aangifte indienen,
  • Aangifte inkomstenbelasting verzorgen,
  • Aanvraag uitstel bij de fiscus als u dit wenst,
  • Opmaken van de balans van uw onderneming aan het einde van het boekjaar.

Online aanleveren

Jaren geleden zijn wij overstapt van het aanleveren van de admin in een map naar het online aanleveren. Onze klanten hebben we met deze overstap begeleid en gecoacht. Online boekhouden zorgt ervoor dat u tijd en geld bespaart. U hoeft niet meer in de auto naar de boekhouder. U heeft meer tijd voor een extra klus of om privé leuke dingen te doen.  Gevolg is, meer omzet of meer quality time.

Naast het verzorgen van de administratie geven we ook advies. En antwoord op vragen als:

  • Wat is slim een auto op de zaak of in privé?,
  • Wanneer krijg ik zelfstandigenaftrek?,
  • Ons antwoord is dan. Besteedt u jaarlijks minimaal 1.225 uur (23,5 uur per week) aan uw eigen zaak, dan heeft u recht op de zelfstandigenaftrek. Ook reisuren tellen mee. Net als de uren die u besteedt aan netwerkbijeenkomsten, social media en andere zaken die met uw onderneming te maken hebben. De zelfstandigenaftrek is op dit moment (2020) € 7.030.
  • Wat als mijn partner meewerkt in de zaak. En mijn kind?,
  • Zal ik de lunch zakelijk of privé betalen?,
  • Mag ik op de fiets naar mijn werk en is de fiets een aftrekpost?,

Balans wel, jaarrekening niet verplicht

  • Vele zzp’erS betalen nog voor een jaarrekening. Dit is een boekwerkje in vakjargon met dure woorden. Kengetallen, liquiditeit en solvabiliteitratio’s. Wij praten liever in een taal die de zzp’er begrijpt.
  • Wettelijk bent u niet verplicht om een jaarrekening samen te laten stellen, dat scheelt u veel geld. U betaalt er bij ons dan ook niet voor. De balans wordt opgemaakt op 31 december van het jaar, die zit bij onze all-in-prijs inbegrepen.
  • De balans is het administratieve overzicht van uw onderneming van het afgelopen boekjaar. Aan de ene kant van de balans vindt u alle bezittingen van uw onderneming. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inventaris, eigen vermogen, vorderingen en liquide middelen.
  • Aan de andere kant van de balans staan de schulden die uw bedrijf heeft. Zoals de te betalen omzetbelasting, een eventuele lening en rekeningen die u heeft bij crediteuren.
  • Ook stellen we de winst- en verliesrekening samen. Deze rekening geeft in één oogopslag de financiële situatie van het afgelopen jaar weer. Aan de ene kant staat uw omzet van dat jaar (exclusief btw) en daar tegenover staan de door u gemaakte kosten (wederom exclusief btw).

Inkomstenbelasting-aangifte

Na de balans maken wij de aangifte IB. De gegevens van de balans en de winst- en verliesrekening gebruikt  administratiekantoor in Haarlem om inkomstenbelasting aangifte te doen. U weet voor 1 april was de uitkomst is, maar krijgt uitstel voor het indienen tot 1 september, als u dat wil.

Overstap maken

Bent u enthousiast geraakt over de informatie op deze website en wilt u ook graag gebruik maken van de kennis en kunde van Administratiekantoor in Haarlem.

Bel ons dan op 06-13936399 of mail naar info@zzp-boekhouder.nl

Als u overstapt van een ander boekhoudkantoor of accountant, dan regelen wij die overstap van papieren. Dit is kosteloos.