De dag goed beginnen? Neem de tijd voor een kopje koffie of thee

Wij Nederlanders hebben het er vaak maar druk mee. Zo druk dat zelfs het ontbijt regelmatig overgeslagen wordt. En dat is ontzettend jammer! Wil je de dag namelijk goed beginnen, dan is het belangrijk om ‘s ochtends wat tijd te nemen en lekker ontspannen aan de gang te gaan. Dus voordat je vertrekt: eerst een kopje thee, de krant en de daghoroscoop erbij. Meer tips om je dag goed te beginnen, lees je hier.

  1. Begin met wat dankbaarheid

Blijf voordat je het bed uitstapt nog eens even liggen en denk eens na over alle dingen waar je dankbaar voor bent. Op deze manier begin je de dag geweldig positief en kun je deze positieve mindset vaak makkelijker vasthouden. Kun je niets bedenken? Ga dan naar de basics. Ben bijvoorbeeld dankbaar voor het bed waar je in slaapt, het zonnetje dat buiten schijnt of je wekker die je op tijd wakker maakte. Oefening baart kunst!

  1. Positieve gedachten

Wanneer je opstaat met de gedachte ‘ik heb geen zin vandaag’ zul je deze mindset gedurende de dag moeilijk los kunnen laten. Begin de dag juist met positieve gedachten. Dat maakt het een stuk makkelijker om gedurende de dag positief te zijn.

  1. Wat frisse lucht

Gooi de gordijnen en ramen open zodra je wakker bent (als het buiten niet te koud is natuurlijk). Het natuurlijk licht en de frisse lucht doen wonderen voor ons humeur en zorgen ervoor dat we lekker fris wakker worden.

  1. Zet je favo muziek op

Niets zo fijn als de dag beginnen met muziek waar je vrolijk van wordt. Speel je favoriete plaatjes af tijdens het aankleden en je tijd in de badkamer. Je kunt de muziek zelfs tijdens je ontbijt lekker door laten spelen. Kies natuurlijk wel voor muziek waar je vrolijk van wordt.

  1. Stel je doelen voor de dag

Het hebben van focus kan de dag geweldig positief beïnvloeden. Stel dus ‘s ochtends al een aantal doelen voor die dag. Wat ga je doen? Welke doelen moet je behalen? Zo werk jij de hele dag ergens naartoe, en zal de tijd niet zomaar voorbij kruipen.

  1. Fysieke beweging

Neem een paar minuten tot een uur de tijd om even wat te bewegen. Doe een korte yogasessie, ga een rondje hardlopen of doe een tiental push-ups. Die fysieke beweging zorgt ervoor dat je hele lichaam wakker wordt en de nodige energie krijgt.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*